Nieuwjaars Schaaksimultaan

Geslaagde simultaan Thomas Broek

Het nieuwe jaar begon voor schaakvereniging Castricum afgelopen vrijdag met een simultaan van clubkampioen Thomas Broek.
Hij speelde 23 partijen tegen clubgenoten en behaalde een prima score van bijna 70%!
Deze prestatie is uitstekend, want hij ging in een vrij rap tempo langs de borden en had “slechts” tweeëneenhalf uur nodig om alle partijen te spelen!
Zo was de simultaan rond 23.00 uur al klaar.

Thomas in sneltreinvaart langs de borden!

Gerard Kuijs, Matthias van Zwet en Eric van der Klooster wisten hem een half punt te ontfutselen en hij moest slechts zes nederlagen toestaan. Zo waren Gerard van Pinxteren, Pieter Dijker, Piet van Wonderen, Wouter Beerse, Willem Pool en Han Duinker hem te slim af. Thomas wist 14 partijen knap te winnen, maar dat was voor hem niet het belangrijkste.
Hij speelde vooral ook voor een goed doel, de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij. De schakers konden tijdens en na de simultaan geld storten in een kartonnen doos. Op het eind van de avond had hij voor de KNRM € 125 bijeengebracht en vooral dát stemde hem tot tevredenheid.
Komende vrijdag, 10 januari, wordt de competitie weer hervat en speelt het eerste team de inhaalwedstrijd in dorpshuis De Kern tegen S.C. Westeinder.

Piet van Wonderen

Dit bericht is geplaatst in Verslag,stand en uitslagen. Bookmark de permalink.