Schoolschaakkampioenschap Cunera

Er deden op 7 juni 97 kinderen mee aan het scholenkampioenschap van de Cunera. Gespeeld werd op lichess in de groepen 4 t/m 8. In een zeer strak tempo van 6 minuten plus 6 sekonden bonus. Er waren kinderen die rond de 20 partijen speelden in een uur.

Groep 4 werd gewonnen door Ben Heinsius, lid van onze club. Tweede werd Nathan van der Eng, die het DNA van Henk van der Eng heeft overgenomen.

Jonathan werd derde.

Groep 5 was net als de vorige keren een slijtageslag tussen de nummers 1 en 2 Lasse Woudt, broertje van ons lid Chris Woudt won net voor Kudrat. Sep Lagerveld werd derde.

Groep 6 werd gewonnen door Felix met een score van 95%. Alexander en Timmy haalden de andere medailles.

Groep 7 geen verrassing. Favoriet Wout van Eerden, ook lid van SV Castricum won voor clubgenoot Julius Huisman. Skip Bangma werd derde. Wout was ook verdienstelijk door veel organisatorisch werk te doen voor het toernooi.

Groep 8 won Chris Woudt voor concurrent en clubgenoot Marijn Doornbos met Stijn uitdewilligen als goede derde.

Foto’s volgen. Zondag is er het provinciaal jeugdkampioenschap voor viertallen.  Wij spelen dan met twee teams in Hoorn.

Uitreiking Koning-diploma

Foto van de uitreiking van het koning diploma aan Julius Huisman. Hij is net een maand lid en haalde al 5 diploma,s.

In de kampioensgroep is er nog veel mogelijk. Marijn Doornbos, Daan Groenewegen , Wout van Eerden en Sven Reeze staan dicht bij elkaar.

In de beloftengroep is Kaj van der Heiden nu dik aan kop. Ons nieuwe lid Saleh Alsadaka en Nora  Rietkamp maakte een forse stijging.

Op 11 juni doen twee teams van SV Castricum mee aan het provinciaal kampioenschap.

Groet

Fred Kok

Dit bericht is geplaatst in Verslag,stand en uitslagen. Bookmark de permalink.