Bekerschaak in de Kern, gespeeld op vrijdag 28 februari 2020

Afgelopen vrijdag vond de eerste ronde plaats van het beker schaak. De opkomst was met 18 schakers matig te noemen. Qua uitslagen waren er weinig verrassingen te noteren, of het moet de dubbele winst van Hidde tegen Gerard Kuijs zijn. De hogere ratinghouders gingen met uitzondering van Hidde allemaal verder. Meest spannende ontmoeting was die tussen Gerard van Pinxteren en Piet Kuijs. De heren hielden elkaar in evenwicht en pas met de ‘sudden death’ potjes moest Piet zijn meerdere in Gerard erkennen.

De volgende spelers hebben zich geplaatst voor de volgende bekerronde.

Eric van der Klooster,Eric vanBenschop, Nico Kemp, Willem, Thomas, Gerard van Pinxteren, Hidde, Hemmo, Maarten.

De volgende ronde spelen de afvallers gewoon een interne competitieronde. De resultaten van de volgende bekerronde tellen dan ook mee voor de interne, met dien verstande dat alleen de reguliere 40 minuten partijen meetellen. Dus 2 partijen gespeeld en stand 1-1 dan is het remise voor de interne.

Uitslagen Beker, gespeeld op vrijdag 28 februari 2020

Eric van der Klooster-Hans Leeuwerik 2-0

Eric van Benschop-Rene van der Linden 2-0

Nico Kemp- Nico lute 2-0

John Chadwick-Willem Pool 1/2-1 1/2

Thomas Broek-Nico Kuijs 1 1/2-1/2

Gerard van Pinxteren-Piet Kuijs 1-1 en 1-1 na 5 minuten partijen, daarna 1-0 sudden death voor Gerard

Hidde Brugman- Gerard Kuijs 2-0

Peter Smit- Hemmo Dekkers 0-2

Maarten Froma- Han Duinker 1-1 en 2-0 na 5 minutenpartijen

Dit bericht is geplaatst in Verslag,stand en uitslagen. Bookmark de permalink.