Verslag en stand na ronde 19, gespeeld op vrijdag 7 februari 2020

Verblufte Piet hoort remiseaanbod niet…..

In de 19e ronde reageerde Piet Kuijs als door een bij gestoken na zijn verloren partij tegen Eric van der Klooster: “Wat zeg je,heb je mij remise aangeboden?” “Daar ben ik toch helemaal ziek van, dat ik dat niet gehoord heb”…

Na afloop kon Piet er gelukkig nog enigzins om lachen want hij gaf aan in een goed rijtje te staan, waarbij Kortsnoj de meest opvallende was, maar ook Ger Holsteijn zat erbij en nu dus ook Piet!

Toen Egbert in de bar was kon Piet het niet nalaten om duidelijk hoorbaar te vragen aan de competitieleider wie de meeste ratingpunten van de club verloren had. Jaja, leedvermaak alom. Gelukkig voor Egbert pakte hij weer eens een overwinning tegen Rene van der Linden die niet was opgewassen tegen het aanvalspel van Egbert.

Verliezen is nooit leuk, maar in 1 week 2 keer tegen dezelfde tegenstander verliezen valt toch wel onder de categorie ‘klein drama’. Het drama overkwam Gerard Kuijs die helaas moest constateren  dat tegenstander Piet van Wonderen hem andermaal aftroefde in het eindspel.

Koploper Thomas speelde met zwart tegen de man die 6 keer achter elkaar won namelijk GvL. Het werd een spannende partij waarbij GvL een grote kans miste om wellicht voor een daverende verrassing te zorgen. Zoals gewoonlijk wist Thomas toch weer het punt binnen te harken en lijkt hij rechtstreeks op het clubkampioenschap af te gaan.

Gerard van Pinxteren had met wit een off-day en kon geen moment zijn Tata-vorm tegen Hans Leeuwerik etaleren. Na een mindere opening, ging het van kwaad tot erger en nadat hij met een wilde zet zijn koningsstelling opengooide kon Hans de klus klaren.

Hemmo Dekkers was vrijdagmiddag al gesignaleerd bij de spoorwegovergang door de competitieleider. Met een wilde blik in zijn ogen vloog Hemmo door het verkeer, en reageerde niet op het gebrulde : ‘E4!’ van ondergetekende. Wat bleek: Hemmo was zijn portemonnee verloren en fietste als een krankzinnige naar de bouwmarkt waar hij vermoedde dat het kleinood daar zou liggen… Helaas, alles bleef weg en de hele rambam met pasjes etc. zou vast in verkeerde handen gevallen zijn. Gelukkig voor Hemmo kwam dit doemscenario niet uit, want hij werd gebeld door een eerlijke vinder…. Toen dit zo meezat kon de dag niet meer stuk en dat heeft tegenstander Jan van Riel ook ondervonden. Hemmo gaf een spoedcursus aan Jan die binnen een uur met lege handen stond.

Verder was er succes voor het 4-tal team dat tegen Vredeburg uit Limmen speelde. Eric van Benschop en Frank wonnen aan bord 1 en 4, Pieter Dijker verloor aan bord 2 (zijn tegenstander Jaap Limmen had de grap van Pieter niet door en had op zijn notatieformulier Pieter Castricum opgeschreven na het voorstellen aan elkaar)  en John speelde een niet voor mogelijk gehouden remise in die zin dat “ik heb nog nooit zo gewonnen gestaan” voor iedereen te lezen was op zijn shirt.

Houdt u verder de partij van de week in de gaten, want Frank Sluiter leverde dit keer een prachtige positiepartij af en wist in een volledig dichtgeschoven stelling toch de moeilijke weg naar de overwinning te vinden. Knap werk Frank!

Ranglijst bijgewerkt t/m ronde 19

38Lourens van der Heiden 1121369,33 63 6 1 1 425,0 2
39Rene van der Linden 1152344,00 6216 3 21125,0 0
40Nico Lute 1013194,50 6116 1 21312,5-2
Dit bericht is geplaatst in Verslag,stand en uitslagen. Bookmark de permalink.