Verslag bondswedstrijd tegen Vredeburg 2

Via een nipte overwinning op Vredenburg gaan wij aan de leiding in Klasse 3C
Willem op bord nr.1 verloor van Hidde Ebels.
Willem werd steeds verder onder druk gezet door Hidde en uiteindelijk moest hij capituleren.
Egbert kwam wat minder uit de opening maar wist zich toch goed te verdedigen. Zo goed zelfs, dat hij een kwaliteit won.
Volgens mij zaten er toen zelfs winst kansen in maar er dreigde ook van alles. Uiteindelijk moest Egbert toch zijn hoofd buigen.
Ik zelf speelde tegen Sam Alrayes, die heel snel speelde. Zo snel zelfs, dat hij na ongeveer 20 zetten nog meer tijd over had als waarmee hij begon. Ik was gewaarschuwd omdat vorig jaar Egbert tegen hem speelde en meeging in het snelle spel van Sam wat hem toen de kop kostte.
Uiteindelijk won ik een pion en langzaam kwam ik veel beter te staan en won mijn partij.
Van de Partij van Sam heb ik niets gezien omdat hij weer heel snel zijn tegenstander op het hakblok had liggen.
De laatste tijd heeft Sam er patent op zijn partijen snel te beslissen.
Eric speelde een gelijk opgaande partij en bleef zijn kansen rustig afwachten. Het slot van zijn partij heb ik kunnen volgen en ik zag dat Eric heel secuur naar een winnende eindstelling maneuvreerde en terecht gaf ik hem ook mijn complimenten hiervoor.
Op bord nr 6 speelde Pieter tegen teamleider Dick Aafjes.
Pieter speelde zijn opening heel secuur en kwam langzaam overwegend te staan met dubbele torens op de c-lijn.
Omdat Dick zijn c-lijn onder controle kon houden koos Pieter voor een ander aanvalsplan.
Met een eindspel met beide een dame en een pion meer dacht Pieter de winst wel binnen te kunnen halen.
Het was best nog wel moeilijk en daarom hield ik hem de tussenstand nog even voor ogen.
Aan een remise hadden we voldoende voor de winst ( het zou dan 3,5 – 2,5 zijn )
in zo’n geval gaat het team belang boven het eigen belang.
Pieter was echter overtuigd dat hij zijn partij kon winnen en speelde door. Het gaat dan vaak om de kleine details en die kon Pieter even niet verzinnen. In plaats van een pion voor te staan kwam hij een pion achter. Hij dacht een pion tot Dame te promoveren maar zag ook dat Dick ook een renner had die kon promoveren.
Uiteindelijk probeerde Pieter met herhaling van zetten toch nog remise af te dwingen.
Dick ging er toen nog eens goed voor zitten en probeerde toch nog een winstpartij te forceren.
Pieter zei dat 3 keer de zelfde stelling op het bord heeft gestaan en dat is remise.
Dick was het hier niet mee eens en toen moest zelfs Kees Lute als officieel scheidsrechter er worden bij geroepen.
Er was toen behoorlijk wat hilariteit over en weer
Uiteindelijk was iedereen het er over eens dat het 3 keer dezelfde stelling was en dus remise en een overwinning voor Castricum.
Bij analyse bleek dat Pieter wel verloren stond en hij kwam met de schrik vrij.
De les voor iedereen is dus dat het teambelang boven het eigen belang gaat.
Als je dus twijfelt in een dergelijk geval, neem dan altijd even contact met je teamleider.

Op dinsdag 12 dec. spelen wij onze 3e bondswedstrijd uit tegen Krommenie.
Mijn voorstel is dan dat we de opstelling wat aanpassen.
Bijvoorbeeld Sam op bordnr.1 en Gerard op bord.nr. 2
Graag hoor ik tijdig of jullie weer beschikbaar kunnen zijn voor de 3e bondswedstrijd.

Groetjes Gerard Kuijs
teamleider Castricum 2

Felle strijd jeugd in Kampioensgroep en Beloftengroep

Kampioensgroep

Aan de top gaat het tussen Chris en Marijn. Er zit maar 1 punt tussen. Beiden spelen ook in de seniorencompetitie. Pepijn Jagerman doet het goed de laatste weken. Nieuw is Jappe Koppenaal. Hij speelde al even remise bij de senioren competitie.

1. Chris Woudt.             32

2. Marijn Doornbos.      31

3. Pepijn Jagerman.      24

4. Wout van Eerden.     23

5. Julius Huisman en

Sven Reeze                  21

7. Sjoerd Hoekstra       18

8. Jairo Metselaar        17

9. Saleh Alsadaka ,

Jappe Koppenaal en

Kaj van der Heijden      14

12. Ibou Beentjes          13

13. Mirthe Haverkamp.  9

Beloftengroep

Lasse en Quinten zijn een klasse apart. Hoewel Anouk en Ferran af en toe een puntje afsnoepen.  In deze groep een constante instroom van nieuw talent.

1. Lasse Woudt en

Quinten Kramer              52

3. Anouk Smaalders       47

4. Ferran Loman             43

5. Nikos Deijle                36

6. Karam Alsadaka         35

7. Guus van Lubeck       34

8. Joost Haverkamp en

Nora Rietveld                  29

10. Mees Oudendijk.       24

11. Thijs Hoekstra           23

12. Vigo Olij en

Phileine Eijgenberger.     21

14. Ben Heinsius             20

15. Jente Kleijn                19

16. Stijn van Eerden        16

17. Thomas Melis            11

Dit bericht is geplaatst in Verslag,stand en uitslagen. Bookmark de permalink.