Verslag ronde 8, gespeeld op vrijdag 2 november 2012

Schaakhattrick voor Piet Kuijs!

In de 8e ronde interne competitie van de Schaakvereniging Castricum  voltooide Piet Kuijs zijn eerder in de week opgestarte schaaktrilogie met alweer een overwinning. Maandag j.l. won Piet voor het tweede team een partij, donderdag deed hij dat weer voor het eerste team en vrijdag scoorde hij weer het volle punt tegen Guido Bos. Een mooi huzarenstuk van Piet dus!

Wouter Beerse groeit in zijn rol als lijstaanvoerder, donderdag won hij al in de externe competitie tegen Bergen en vrijdag bond hij Eric van der Klooster aan de zegekar.

Na een reeks partijen van kommer en kwel pakte Gerard Kuijs eindelijk weer eens het volle punt. Kind van de rekening was Bart Schlosser die geen antwoord had op het scherpe spel van Gerard.

Gerard van Pinxteren was net zo snel klaar met zijn partij als Usain Bolt met de 100 meter sprint. De koffie was nog niet eens ingeschonken, toen Jan van Riel akelig mistastte en direct opgaf.

Jos Maasdijk speelde met wit tegen John Chadwick. Jos heeft zijn niveau nog niet te pakken en speelt te nonchalant waardoor er veel punten verloren gaan. Tegen ‘Secure Sjonnie’ kon Jos niets maken en het viel op dat John deze partij niet aan het zuchten was, hetgeen al aangaf dat hij er vertrouwen in had.

Peter Smit was met zwart bijzonder te spreken over zijn marathon-overwinning op Cees Egberts. Alle complimenten aan zijn adres werden met een bescheiden glimlach geaccepteerd, maar inwendig glom de pensionado van trots.

Hans Leeuwerik